၁။သုပၸဋိပေႏ႖ာ ဘဂဝေတာ သာဝကသံေဃာ။
၂။ဥဇုပၸဋိပေႏၷာ ဘဂဝေတာ သာဝကသံေဃာ၊
၃။ဉာယပၸဋိပေႏၷာ ဘဂဝေတာ သာဝကသံေဃာ၊
၄။သာမိစိပၸဋိပေႏၷာ ဘဂဝေတာ သာဝကသံေဃာ၊ယဒိဒံ စတၲာရိ ပုရိသယုဂါနိ အ႒ ပုရိသပုဂၢလာ၊
ဧသ ဘဂဝေတာ သာဝကသံေဃာ၊
၅။အာဟုေနေယ်ာ
၆။ပါဟုေနေယ်ာ၊
၇။ဒကိၡေနေယ်ာ၊
၈။အဥၥလိကရဏီေယာ
၉။အႏုတၲရံ ပုညေကၡတံၲ ေလာကႆ။
ဘဂဝေတာ သာဝကသံေဃာ=ေရႊဘုန္းေတာ္သခင္ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား၏ တပည့္သားေမာ္ အရိယာ သံဃာေတာ္သည္-
၁။သုပၸဋိပေႏ႖ာ=ကိေလသာျငိမ္းေၾကာင္း ေကာင္းစြာက်င့္ၾကံေတာ္မူပါေပ၏။
၂။ဥဇုပၸဋိပေႏ႖ာ=သာေဌ မာယာ ကင္းစင္ကြာ၍ ေျဖာင့္စြာ က်င့္ၾကံေတာ္မူပါ၏။
၃။ဥာယပၸဋိပေႏ႖ာ=နိဗၺာန္အက်ဳိး ေမ်ွာ္ကုိးရည္သန္ က်င့္ၾကံေတာ္ မူပါေပ၏။
၄။သာမီစိပၸဋိပေႏ႖ာ=မဂၢင္ရွစ္ရပ္ အက်င့္ျမတ္ေၾကာင့္ တုပ္ဝပ္ရုိေသ ေလ်ာ္ကန္ေအာင္ က်င့္ၾကံေတာ္မူပါ၏။ ယဒိဒံ စတၱာရိ ပုရိသယုဂါနိ အ႒ပုရိသပုဂၢလာ ဧသ ဘဂဝေတာ သာဝကသံေဃာ=အစုံေလးပါး သီးျခား ရွစ္ေဖာ္ ျမတ္ဘုရား၏ တပည့္သားေမာ္ အရိယာ သံဃာေတာ္သည္
၅။အာဟုေနေယ်ာ=အေဝးမွေဆာင္ယူ ပစၥည္းကုိမူလည္း ေပးလွဴျခင္းငွာ ထုိက္ေတာ္မူပါ၏။
၆။ပါဟုေနေယ်ာ= ဧည့္သည္ဖုိ႔ရာ ရည္ကာေစာင္ထား ပစၥည္းမ်ားပင္ စိတ္ထားစင္ျဖဴ ေပးလွဴျခင္းငွာ ထုိက္ေတာ္မူပါ၏။
၇။ဒကၡိေဏေယ်ာ=တမလြန္စခန္း ေကာင္းဖုိ႔မွန္း၍ လွဴဒါန္းျခင္းငွာ ထုိက္ေတာ္မူပါ၏။
၈။အဥၥလီကရဏီေယာ=ရုိေသျမတ္နုိး လက္စုံမုိး၍ ရွိခုိးျခင္းငွာ ထုိက္ေတာ္မူပါေပ၏။
၉။အနဳတၱရံ ပုညေကၡတၱံေလာကႆ=နတ္လူအမ်ား ေကာင္းမွဳပြားဖုိ႔ ၾကံထားပ်ဳိးခ် တုမရသည့္ ေကာင္းလွလယ္ေျမ ယာေျမပမာ ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။
ဤသုိ႔လ်ွင္ သုပၸဋိပႏ႖ စသည္အျပား ဂုဏ္ကုိးပါးႏွင့္ ထူးျခားကုံလုံ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ အရိယာရွစ္ေဖာ္ သံဃာေတာ္ႏွင့္ အရိယာႏြယ္ဝင္ သမၼဳတိေထရ္အရွင္ တုိ႔ကုိ တပည့္ေတာ္သည္ ၾကည္ညိဳျမတ္နဳိး လက္စုံမုိး၍ ရွိခုိး ကန္ေတာ့ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
သံဃာဂုဏ္ေတာ္ပြားရက်ဳိး။ ။သံဃာျမတ္ဂုဏ္၊အာရုံညြတ္လုိ႔၊
မျပတ္မလပ၊္ေအာက္ေမ့လွ်င္။အျမဲတမ္းသာ၊ေကာင္းစြာႏုိးလုိ႔၊ၾကီးမားဖြံ႕ျဖိဳး အက်ိဳးထင္။
မွတ္ခ်က္။ ။ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ခုနစ္သတၱဟေျမာက္မွာ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏တရားေတာ္ကုိ ယုံၾကည္ ဆည္းကပ္ေသာ တပုႆႏွင့္ ဘလႅိက တုိ႔ကုိ ဥပါသကာ တပည့္သာဝကအျဖစ္ပထမဆုံးလက္ခံေတာ္မူရပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္မွာ တပည့္သံဃာ မေပၚေပါက္ေသးပါဘူး။ဒါေၾကာင့္ပင္ တပုႆႏွင့္ဘလႅိက တုိ႔ဟာ ဘုရားႏွင့္ တရားကုိသာ ယုံၾကည္ဆည္းကပ္ ၾကရေသာ ေဒြဝါစိက (သရဏဂုံႏွစ္ပါးတည္သူ)ဥပါသကာမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ဝါဆုိလျပည့္ ဓမၼစၾကာ တရားေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူျပီးတဲ့အခါ ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္၊ဖုိလ္ဥာဏ္ ကုိရျပီး အရိယာျဖစ္ေတာ္မူသြားတဲ့ အရွင္ေကာ႑ညက ရဟန္းအျဖစ္ကုိေလ်ွာက္ထားေတာင္ပန္ျပီး ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းအျဖစ္ကုိရမွပင္ ဗုဒၶျမတ္စြာသာသနာေတာ္မွာ ပထမဆုံး သံဃာေတာ္ေပၚေပါက္လာတာပါ။အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ေရာက္ေတာ္မူသည္မွာ ႏွစ္လပင္ရွိပါေသးတယ္။အရွင္ေကာ႑ညသည္ ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္မွာ ပထမဆုံး ရဟန္း၊ပထမဆုံးသံဃာပင္ျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းအစ အရွင္ေကာ႑ညဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကပါတယ္။
သံဃာဆုိသည္မွာ အသိအျမင္ခ်င္း သီလခ်င္းတူညီၾကတဲ့ ရဟန္းအေပါင္းကုိ သံဃာလုိ႔ေခၚပါတယ္။ဤအနက္အရ မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ရျပီးေသာ အရိယာရဟန္းကုိသာလ်ွင္ "သံဃာ"ဟုမုခ်အားျဖင့္ေခၚဆုိရပါတယ္။ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ အရိယာပုဂၢဳိလ္မ်ားသာလ်ွင္အခ်င္းခ်င္းမဂ္အသိအျမင္၊ဖုိလ္အသိအျမင္၊
ပစၥေဝကၡဏာအသိအျမင္ဟူေသာ(သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္) အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊အရိယကႏၱသီလျပည့္စုံစင္ၾကယ္မွဳအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊မ်က္ေမွာက္မ်က္ကြယ္ အျမဲတေစ တူညီၾက၍ ပုထုဇဥ္မ်ားမွာကား ထုိကဲ့သုိ႔ မတူညီနုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ မဂ္ဖုိလ္ရေရးအတြက္ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာ အက်င့္တုိ႔ကုိ စြမ္းနုိင္သမ်ွ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနၾကေသာ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိလည္း အရိယာသံဃာေတာ္၏ အႏြယ္ဝင္ျဖစ္၍ သံဃာေတာ္ဟု ေခၚေဝၚၾကရ အသိအမွတ္ျပဳၾကရ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ အရိယာရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ဒကၡိေဏယ်သံဃာ၊ပရမတၳသံဃာဟုေခၚေဝၚၾက၍ ပုထုဇဥ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ သမၼဳတိသံဃာဟု လူအမ်ား ေခၚေဝၚသုံးႏွဳန္းၾက၏။
သုိ႔ေသာ္ ကခါၤအ႒ကထာ စာမ်က္ႏွာ(၈၅)၌ကား ပုထုဇဥ္ အရိယာမကြဲမျပား သံဃာအားလုံးကုိပင္ သမၼဳတိသံဃာဟု ေခၚရေၾကာင္းဖြင့္ျပထားပါသည္။
အရိယာသံဃာေတာ္ရွစ္ေယာက္=ေသာတာပတၱိမဂ္ပုဂၢဳိလ္၊သကဒါဂါမိမဂ္ပုဂၢဳိလ္၊အနာဂါမိမဂ္ပုဂၢဳိလ္၊ အရဟတၱမဂ္ပုဂၢဳိလ္အားျဖင့္မဂ္ပုဂၢဳိလ္ေလးေယာက္၊ေသာတာပတၱိဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္၊ သကဒါဂါမိဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္၊အနာဂါမိဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္၊အရဟတၱဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္ အားျဖင့္ ဖုိလ္ပုဂၢဳိလ္ေလးေယာက္။ဤသုိ့အားျဖင့္ အရိယာရွစ္ေဖာ္ သံဃာေတာ္ကုိ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအားကုိးရာ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ယုံၾကည္ဆည္းကပ္ခြင့္ရၾက၏။
ကုိးကား။ ။အရွင္ဇနကာဘိဝံသ(လူငယ္သင္အေျခပ်ဳိး ဗုဒၶဘာသာစာအုပ္မွ ေကာက္ႏွဳတ္ေရးသားလုိက္ပါသည္။)
အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္၊အိႏၵိယနုိင္ငံ)
http://www.wiradhamma.blogspot.com
ဦးဇင္းဘေလာ့မွာလာေရာက္ဖတ္ရွဳလုိ႔ရပါသည္။
0 comments:
Post a Comment